Posted in 2022-2023 ուսումնական տարի, Նախագծեր

Վայոց Ձորի մարզի ամրոցներն ու բերդերը (աշխատանքային նախագիծ)

Վայրը․ Արատես, հարակից շրջակայք, Վայոց Ձորի մարզ

Իրականացման տևողությունը շարունակական

Միջավայր․ Ավագ դպրոցի, Քոլեջի ուսանողներ,

Պատասխանատուներ․ Արմեն Ոսկանյան և ընկերներ

Կիրառվող մեթոդներ․ Համագործակցային, խմբային, հետազոտական-որոնողական:

Ուսումնական ռեսուրսներ, Ճամփորդության երթուղու, այցելության վայրերի մասին տեղեկությունների հավաքում, ուսումնասիրություն

Վայոց Ձորի մարզը հարուստ է բերդերով ու ամրոցներով

Մարզը բնակեցված է եղել վաղնջական ժամանակներից, ամրոցների ու բերդերի մնացորդներ են պահպանվել դեռևս մթա 2-րդ հազարամյակից, սակայն ամրոցաշինությունը ծաղկում է ապրել 9-14-րդ դարերում, հատկապես Պռոշյան և Օրբելյան իշխանական տների տիրապետության ներքո։

Վայոց Ձորի Արատես կրթական կենտրոնի հարակից տարածքներում ևս կան բերդերի և ամրոցների հետքեր։

Ավագ դպրոցի սովորողների միջոցով ուսումնասիրել Արատես կրթական կենտրոնի մոտակայքում գտնվող գյուղերի առանձնահատկությունները, հավաքել պատմական տեղեկություններ, ավանդություններ ու առասպելներ գյուղերի անունների ծագումնաբանության հիմնադրման ու բնակիչների մասին։ Հավաքել գյուղերում պահպանված պատմություններ նախկին բնակիչների մասին։

Քոլեջի Զբոսավարության բաժնի ուսանողների հետ միասին կազմել Վայոց Ձորի մարզի հուշարձանների ցանկը, զբոսաշրջային ռեսուրսները, Արատես կենտրոնից մշակել ուղերթեր դեպի հետաքրքրություն ներկայացնող վայրեր։

Քոլեջի <<Լուսանկարչություն>> մասնագիտացմամբ ուսանողների կողմից կազմվեն հարակից շրջանում առկա տեսարժան վայրերի լուսանկարների ալբոմ։ Ուսումնասիրել Արատեսի շրջակայքի ուղեցույց կազմելու նպատակահարմարույթունը։

Ավագ դպրոցի <<Բարբառներ>>ակումբի հետ համատեղ ուսումնասիրել Արատեսի հարակից գյուղերի բարբառները, ավանդազրույցները, ծեսերն ու սովորույթները։ Ներգրավել Արատեսի հարակից գյուղերի դպրոցների ու մարզի կրթա-մշակութային ոլորտի կառավարման ռեսուրսները։

Արատես կրթական կենտրոնի հարակից տարածքում ամենալավ պահպանված հուշարձանը Սմբատաբերդ ամրոցն է։ Հավաքել հարակից գյուղերում առկա ավանդազրույցները Սմբատաբերդի մասին։ Ստեղծել նոր լեգենդներ, զրույցներ ու պատումներ Վայոց Ձորի մարզի ամրոցների ու բերդերի, Պռոշյան և Օրբելյան իշխանների մասին։

Լեգենդները, որպես զբոսաշրջային ռեսուրս։ (Նման բավական հաջող փորձ կատարվել է Գեղարքունիքի մարզի Ծովինար գյուղում տեղակայված ճամբարում Օձաբերդի վերաբերյալ, ցավոք չի ամրագրվել)։

Ուսումնական ռեսուրսներ, Ճամփորդության երթուղու, այցելության վայրերի մասին տեղեկությունների հավաքում, ուսումնասիրություն

Սմբատաբերդ https://hy.wikipedia.org/wiki/%D5%8D%D5%B4%D5%A2%D5%A1%D5%BF%D5%A1%D5%A2%D5%A5%D6%80%D5%A4

https://hushardzan.am/archives/11207

ՍՄԲԱՏԱԲԵՐԴ

Սմբատաբերդ

Արամ Ղանալանյան, Ավանդապատում, Երևան 1969։

Ակնկալվող արդյունքը․ հայրենաճանաչություն, ուսանողների տպավորությունների, հավաքված նյութերի ներկայացում սովորողների բլոգներում, Սմբատաբերդի մասին լեգենդների հավաքում և ստեղծում․

Author:

Ծնվել եմ Երևանում, ավարտել եմ ԵՊՀ պատմության ֆակուլտետը։ Պատմաբան եմ, դասավանդել եմ Ա․ Շիրակացի ճեմարանում, Երևանի հումանիտար վարժարանում, ՍԻԱՍ անվտանգության միջազգային հատուկ ակադեմիայում։ Ուսանել եմ ՀՀ ԳԱԱ պատմության ինստիտուտի ասպիրանտուրայում, ՌԴ-ում, ԱՄՆ-ում, Գերմանիայում, Եգիպտոսում։ Սիրում եմ սովորել․․․

Leave a comment